dissabte, 18 d’agost del 2012

Vw California 2.4D

En aquesta publicació us vull presentar la que va ser la meva primera furgo. Una California 2.4D del 1991. Amb un motor de 74cv i sense aire acondicionat. Però es té que dir, que amb els més de 20.000km que li vaig fer, i 2 anys que la vaig tenir, mai em va donar cap problema. Porten uns motors eterns!
Doncs be, jo aquesta furgo la tenia com a segon cotxe, degut a que per la meva feina, tinc que fer moltíssims km. Però és un vehicle, que es pot utilitzar perfectement com a únic vehicle. Amb una gran mobilitat, (per on passa un cotxe gran, passa una t4) té unes mides de 4,7m de llarg per 1,84m d'ample, per 1,99m d'alt.
Una miniatura partint de la base que un cotxe com un bmw serie3, fa 4.64m per 1.81m. Pel que fa a l'interior, cal dir que els mobles són molt resistents, i ven cuidats, poden tenir 20 anys i semblar nous. Està ple d'armaris, perfectes per guardar roba, menjar, i altres obejctes. A part té malatero per poder posar una maleta gran. La nevera, és un objecte clau. Pot refredar fins a -18 graus. El problema és que et pot gastar força bateria, si es posa molt baixa. També porten una pica molt útil, amb un dipòsit d'aigues netes i brutes lo suficientment grans per no tenir que buidar el d'aigues brutes i omplir el d'aigues netes durant almenys 2/3 dies.
Concidero, que és important instalar un bon conversor a 220v a la segona bateria que porten aquestes furgos, per poder enxufar, almenys un ventilador, enxufar l'ordinador, poder-hi posar una tv... És important instalar-hi una bona bateria de gel, així et pot durar 48 hores sense carregar-se. Aquestes furgonetes (per qui no ho sapiga) porten un endoll a l'exterior per poder-se enxufar a 220v i així la segona bateria carrega i pots enxufar electrodomèstics a 220v. A part la segona bateria es carrèga quan la furgoneta està amb el motor funcionant. És una furgoneta ideal per viatjar amb parella. O viatjar amb parella i fills petits amb el mínim espai possible. És molt fàcil fer el llit de baix i el de d'alt i té armaris de sobre. El motor que porten aquestes furgonetes (2.4D de 74Cv) té molt poca potència per un vehicle que pesa tant. A les pujades li costa molt. I amb pla, és ideal per anar a 100k/h. Es pot instalar A/A, però la furgo encara correrà menys, i fins i tot a les pujades et pots veure obligat a parar l'aire. La part positiva d'aquests motors és que són molt resistents, i poden fer més de 500.000km/h. Els punts foscos que tenen aquestes furgos són: 1- El preu. Per un vehicle de 20 anys pagar uns 10.000€ és moltíssim. Però és el preu de mercat, i durant els anys aquests vehicles es deprecien molt poc. 2- El motor, té molts pocs cavalls. 3- No té aire acondicionat, tot i que es pot instalar per uns 1500€, després el motor encara té menys potència. 4-El llit és molt dur. Jo em vaig comprar un matalàs de 7cm de biscolatex fet a mida per 120€ i el guardava a d'alt el llit de sobre. Amb això aquest problema quedava perfectament solucionat. Per finalitzar, concidero que a l'hora de comprar una furgo d'aquestes, a part del preu es té que mirar: La xapa, que no tingui òxits, pintar tota la furgo pot costar uns 1500€. Mirar els baixos de la furgo. És molt avitual que tinguin òxids als baixos degut a que la gran majoria venen d'Alemanya i allà tiren molta sal a les carreteres. El motor, que no perdi/gasti oli. Canviar un motor d'aquests val uns 2000€ I els mobles de l'interior. Que aquests crec que no tenen recanvis. I que porti calefacció estàtica, a l'hivern a dins la furgo fa molt fred.

2 comentaris:

  1. nanuuuuuuuuuuuuuuu, m'han vingut ganes de compran-ne una, hauré d'estalviar una mica perque amb aquests preus has de ser un mesier....

    ResponElimina
  2. Si tu et compres una California, jo m'aficiono a l'escalada!! Demà mateix aniria a comprar un muscató.

    ResponElimina